Berichten uit de groepen

Doelen stellen

Voordat we met een nieuw rekenblok zijn gestart, hebben de kinderen vooruit gekeken wat de doelen zijn voor de komende weken.
Wat gaan we voor nieuws leren? Dit hebben ze op een blad genoteerd. Die hangen in de klas.
Wij gaan natuurlijk erg ons best doen om deze doelen te halen.

Willen de ouders helpen??

Oefen dan de tafel van 3 en 4. Laat de kinderen met geld spelen.Gepast betalen of het te veel teruggeven.
En digitaal klokkijken, zoals 9:30 uur.

En 22+9=  of 35-8=

Veel succes!

 

,

Spaans bij KNAP

De kinderen hebben in het laatste blok van Knap Uitdagend bij juf Esther leren leren. Zij begrijpen nu beter hoe hun hersenen werken en hebben inzicht gekregen hoe zij zelf het snelste kunnen onthouden. De leerlingen werkten met studie kaarten en leerden woorden stampen. Dit kon ook met het programma Www.wrts.

De woorden waren Spaanse vreemde woorden. De kinderen leerden ook zinnen om zich voor te stellen. Dit laatste oefenden zij met een Native Speaker. Hartelijk dank juf Pescador.

Spelen op de “NOORD”pool

Bij de Guppy’s spelen de kinderen op de Noordpool.

Ze spelen in de Iglo, ze tekenen een Pinguïn, ze maken een Eskimo met een kralenplank en tellen met de sneeuwvlokjes.

We leren in de kring ook hoe ze een iglo maken en wie er in wonen? Hoe houdt een Eskimo zich warm en waarom hebben een ijsbeer en een zeehond het niet koud?

Op bezoek bij het Nieuwe Instituut

Vanochtend zijn de kinderen van groep 6 met de bus opgehaald om naar het Nieuwe Instituut in Rotterdam te gaan. Hier zouden ze aan de slag gaan en mee mogen denken over de nieuwbouw van het Gemini College.

In de klas hebben we vorige week al een placemat en een moodboard gemaakt om mee te nemen naar het Nieuwe Instituut.

De kinderen hebben nagedacht wat zij fijne plekken op de Noord vinden, welke plekken zij ook graag in het nieuwe gebouw van het Gemini College wilde zien en wat er voor extra’s bij zouden kunnen komen.

De kinderen gingen vol goede ideeën naar Rotterdam. Toen we eenmaal aan waren gekomen, hebben we in het archief mogen kijken naar maquettes van allemaal verschillende schoolgebouwen. Vervolgens hebben de kinderen hun eigen moodboard mogen presenteren aan de mensen die bij het Nieuwe Instituut werken.

Als laatst hebben de kinderen deze ideeën uit mogen werken in hun eigen maquette. Dit werd een mooi groepswerk.

Het was een leerzame en leuke ochtend. De kinderen zijn erg nieuwsgierig welke ideeën van hun in het nieuwe gebouw van het Gemini College mogen komen.

Blok 2 van het Leerplein

Vandaag zijn we gestart met de 2e ronde van het leerplein. We zullen weer in 4 weken alle onderdelen doen.

De kinderen hebben vandaag in de keuken groentesoep gemaakt, hierbij hebben ze zelf alle groentes meegenomen, moesten oefenen met met de liters, milliliters en centiliters. De rekenbegrippen stonden centraal en uiteraard was het belangrijk om goed samen te werken.

Een ander onderdeel waren de Engelse spelletjes, de kinderen hebben dit gedaan onder begeleiding van een moeder. Alles werd zoveel mogelijk in het Engels gedaan, zo konden ze goed oefenen met het spreken van de Engelse taal.

In de techniekhoek was er een groep te vinden die erg fanatiek aan de slag gingen met het bouwen van een toren. De toren moest zo hoog mogelijk worden. Hij werd gemaakt van spaghetti en spekjes, maar de kinderen kwamen er achter dat het toch wel erg lastig was om een goede constructie te bedenken.

In de beeldknaphoek gingen de kinderen aan de slag met de eerst letter van hun naam. Deze hebben zijn moeten tekenen, uitknippen en opgeplakt op een wit vel. Vervolgens zijn zij kleuren gaan mengen met verf en hebben de rest om de letter helemaal geverfd. De eindresultaten zijn erg leuk geworden.

Alle hulpouders enorm bedankt voor jullie hulp!

Zo’n storm kan ook heel leuk zijn!

Groep 3 heeft vandaag gespeeld met de storm. Met een eigen windsliertje werd er gedanst met de wind, er werd ontdekt waar de wind harder waaide: ergens hoog of juist laag en de kinderen lieten zelf het sliertje vliegen door te rennen. Ineens kwam een kind op het idee om het lintje aan een stokje te binden, fantastisch. Wat hadden wij een lol en stiekem hebben we ook veel geleerd over het weer. #natuurknap

Groep 6/7 weer gestart op het leerplein

Vandaag zijn we gestart met de 2e ronde van het leerplein. We zullen weer in 4 weken alle onderdelen doen.

De kinderen hebben vandaag in de keuken groentesoep gemaakt, hierbij hebben ze zelf alle groentes meegenomen, moesten oefenen met met de liters, milliliters en centiliters. De rekenbegrippen stonden centraal en uiteraard was het belangrijk om goed samen te werken.

Een ander onderdeel waren de Engelse spelletjes, de kinderen hebben dit gedaan onder begeleiding van een moeder. Alles werd zoveel mogelijk in het Engels gedaan, zo konden ze goed oefenen met het spreken van de Engelse taal.

In de techniekhoek was er een groep te vinden die erg fanatiek aan de slag gingen met het bouwen van een toren. De toren moest zo hoog mogelijk worden. Hij werd gemaakt van spaghetti en spekjes, maar de kinderen kwamen er achter dat het toch wel erg lastig was om een goede constructie te bedenken.

In de beeldknaphoek gingen de kinderen aan de slag met de eerst letter van hun naam. Deze hebben zijn moeten tekenen, uitknippen en opgeplakt op een wit vel. Vervolgens zijn zij kleuren gaan mengen met verf en hebben de rest om de letter helemaal geverfd. De eindresultaten zijn erg leuk geworden.

Alle hulpouders enorm bedankt voor jullie hulp!

Groep 6 op het leerplein

Vandaag zijn we gestart met de 2e ronde van het leerplein. We zullen weer in 4 weken alle onderdelen doen.

De kinderen hebben vandaag in de keuken groentesoep gemaakt, hierbij hebben ze zelf alle groentes meegenomen, moesten oefenen met met de liters, milliliters en centiliters. De rekenbegrippen stonden centraal en uiteraard was het belangrijk om goed samen te werken.

Een ander onderdeel waren de Engelse spelletjes, de kinderen hebben dit gedaan onder begeleiding van een moeder. Alles werd zoveel mogelijk in het Engels gedaan, zo konden ze goed oefenen met het spreken van de Engelse taal.

In de techniekhoek was er een groep te vinden die erg fanatiek aan de slag gingen met het bouwen van een toren. De toren moest zo hoog mogelijk worden. Hij werd gemaakt van spaghetti en spekjes, maar de kinderen kwamen er achter dat het toch wel erg lastig was om een goede constructie te bedenken.

In de beeldknaphoek gingen de kinderen aan de slag met de eerst letter van hun naam. Deze hebben zijn moeten tekenen, uitknippen en opgeplakt op een wit vel. Vervolgens zijn zij kleuren gaan mengen met verf en hebben de rest om de letter helemaal geverfd. De eindresultaten zijn erg leuk geworden.

Alle hulpouders enorm bedankt voor jullie hulp!

,

Afscheid van juf Nazire

Vandaag was het de laatste dag dat juf Nazire bij ons in de klas was. Het was altijd erg gezellig met haar op dinsdag. We zullen je missen juf Nazire! Gelukkig blijf je wel bij ons op school ( groep 6/7) en kom je hopelijk gezellig nog eens langs bij de Gekko’s.

Om de laatste dag feestelijk af te sluiten mochten de kinderen vanmiddag verkleed naar school komen en hebben we leuke spelletjes gedaan, gedanst en filmpjes gekeken.  We hebben juf Nazire nog een zelfgemaakt cadeautje gegeven.


De Gekko’s

Opening project Winter

Wat een verrassing was er vanmorgen op school! Alle kleutergroepen mochten in de speelzaal komen zitten.
De kleuters zaten gezellig bij elkaar op de banken toen opeens Olaf De sneeuwpop binnen kwam. De kinderen waren heel verrast en enthousiast.
Olaf kwam een winterboekje voorlezen. Het ging over een zomervriendje van eekhoorn die een winterslaap ging houden. Gelukkig maakte eekhoorn een sneeuwpop als wintervriend.
Zo was eekhoorn nooit alleen! Toen het boekje uit was mochten de groepen op de foto met Olaf.
Daarna ging iedereen weer naar de klas terug. Daar hebben we al een winterhoek met een sneeuwpop, een iglo, schaatsen en skischoenen. Maar er kan nog veel meer bij. We gaan het de komende weken over dieren in de winter hebben, over de Noordpool en de Zuidpool en de Olympische winterspelen. Helpen jullie mee om daar spullen/boekje e.d. over te verzamelen?